9 Mart 2015 Pazartesi

The Boy in the Striped Pyjamas

The Boy in the Striped Pyjamas ( IMDB : 7,8 ) 


Yine bir Yahudi Katliamı, yine bir Hitler filmi. Yine insanlığımı sorgulamama sebep olan bir film. İnsanın bam teline dokunan ve derinden etkileyen filmlerden biri daha. La Vita E Bella ile ilgili bir şeyler karalamıştım buraya. Hala elim Schindler’ List ve The Pianist izlemeye gitmiyor. O dönemle ilgili farklı gerçeklerle yüzleştikçe alt üst oluyorum, uzun bir süre kendime gelemiyorum resmen. Katliam ile ilgili izlediğim ilk filmdi bu. Özellikle bu kadar saf, bu kadar masum ve çocuk olmaktan başka bir farklılık bilmeyen bu iki minik filmin baş rolünde olduğu için mi bilmiyorum, film derin izler bırakmıştır bende.

Konu ile ilgili fazla bir şey söylemeye gerek yok aslında. Bu katliam ile ilgili biraz fikir sahibi olan herkes filmin sonunu tahmin edebilir. Ama yine de bu derece derinden etkileneceğini izlemeden bilemez bence. Büyüdükçe kirleniyoruz evet. Kendimiz için, sevdiklerimiz için, bencil olduğumuz her konu için kirletiyoruz ellerimizi. Ama çocuksak eğer hala ve bilmiyorsak farklılıkları o zaman herkes bir oluyor, din, dil, ırk fark etmiyor. Yaş biraz büyüdükçe çevrendeki insanlardan, yaşadığın şartlardan etkilenmeye başlıyorsun. Tıpkı bize bu filmde gösterilen üç farklı çocuk örneği gibi. Eminim sizde izlerken onlara çocuk olarak ayrı bir gözle baktığınızda üçü arasındaki farkı fark edeceksiniz.




Belki senaryo açısından benzerlerine göre zayıf kalmış olabilir film ama iki küçük oyuncunun bu samimi ve sıcak performansı filmin seviyesini çok üste taşımıştır. Benim puanım 8,0. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder