11 Mart 2015 Çarşamba

Argo

Argo ( IMDB : 7,8 ) 

      

Ve bir başka Oscar ödüllü film: Argo. 2013 senesinde Amour, Les Miserables, Life of Pi, Silver Linings Playbook gibi filmlerle yarışan, tam 7 dalda aday olan ve en büyük ödül olan en iyi film ödülünü Michelle Obama’nın sunumuyla almış, Ben Affleck’in yönetmenliğini yaptığı film. En iyi uyarlama senaryo ve en iyi kurgu Oscar’ını da almış film. 

1980’lerin İran’ında geçiyor. Zamanında yaşanmış bir olayı anlatıyor. İran’daki Amerikan Konsolosluğunda bulunan vatandaşlarını, İranlıları bir şekilde kumpasa getirip, kendi vatandaşıma zarar gelmeden nasıl kaçırırım konulu bir film kısaca özetlemek gerekirse. Evet, konu açısından benim ilgimi çeken, sıkılmadan izleyebildiğim filmlerden. Ama kendi açımdan bakacak olursam olaya, Les Miserables gibi büyük bir yapıt varken ortada nasıl oldu da en iyi film Oscar’ını aldı anlayamadım. Kurgu açısından bakıldığında aldığı ödülü sonuna kadar hak eden bir film, bu inkar edilemez. 
Filmde İran olarak gösterilen sahnelerin büyük bir kısmı Türkiye’de çekilmiş. Dikkatli izleyen zaten fark eder, bir kaç Türk oyuncununda sözlü sahneleri var filmin içinde.
İzlerken hikayeyi bilseniz bile son sahnelerde bir heyecan oluyor. Çünkü bu olay gerçekten yaşanmış, bunu bilerek izliyorsunuz. Bir an onların yerine koyuyor insan kendini, ben olsam ne yapardım diye. Ve beni en çok şaşırtan şey filmin sonunda bu olayı gerçekten yaşamış olan kişilerle oyuncuları yan yana getirdikleri fotoğraflar oldu. Eşler arasındaki benzerlik müthiş. Bu konuda gerçekten kutlamak lazım, çünkü bu kadar benzer bir cast bulmak gerçekten zor olsa gerek. Filme puanım 8,0.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder