15 Nisan 2015 Çarşamba

Skhizein - Kısa Film

Skhizein
2008 yapımı, Jérémy Clapin’in yazıp yönettiği Fransız kısa animasyon filmi. Dönemindeki çoğu film festivallerinde en iyi animasyon kısa film seçilmiş bir yapım. 
“Ben her zaman burada değildim. Normaldim. O olaydan önce orada olurdum, kanepenin üstünde. Burada, boşlukta, olmam gereken yerden 91 santimetre uzakta olmazdım. Hepsi o şey yüzünden oldu. 150 tonluk bir meteor. Bir işaret bırakacağı kesindi. 91 santimetre… Şimdi tam 91 santimetre uzaktayım, kendimden.“

Bir adamın üzerine 150 tonluk bir meteor düştükten sonra, kendisinden 91 cm uzaklaşır. Gerçek bir hasar var mıdır? Aslında hayatı kendi bakışından tamamen değişmiştir. Hiçbir şey eskisi gibi değildir artık. 
Şizofreni üzerine yazılmış doğal bir hikaye. O ses tonu, hüzünlü anlatımı, müzikleri ve renkleriyle bir bütün ve hissettirmesi gereken duyguyu veriyor. Ve insana kendini sorgulatıyor:
“Ben neredeyim? Kendimden ne kadar uzaktayım?”
Her ne kadar bilgim olmasa da kısa filmlerle ilgili, bu filmin etkileyici olduğunu sizde izlerseniz fark edeceksiniz. Ara ara açıp, farkında olabilmek, fark edebilmek için izlenmesi gereken bir film.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder