27 Haziran 2015 Cumartesi

Frequencies ( OXV: The Manual )

Frequencies ( OXV: The Manual ) ( IMDB : 7,0 )
Tesadüfen, hiç beklemediğim bir anda karşıma çıkan bu filmi bekletmeden izlediğim için ne kadar mutluyum anlatamam. Bilim kurgu, gizem ve romantizmin bir arada olduğu nadir filmlerden biriyle karşılaştığım için gerçekten çok mutluyum. İngiliz - Avustralya yapımı bu filmde hiç görmediğim yeni yüzlerle karşılaştım ve filmin bir dakikasında bile sıkılmadım. Ve işte enteresan konulu bir film,  Frequencies ( OXV: The Manual ).
Aslında bu film nasıl anlatılır bilemiyorum. Şöyle başlayım o zaman; adından da anlaşılacağı gibi film bireylerin frekansları üzerine kurulu. Bir okulda yetiştirilen gelişme çağındaki öğrenciler bir sınava tabi tutulurlar ve sınav sonunda frekansları belirlenir.  Isaac Newton yani Zak, -7 ile en düşük frekanslı öğrencidir. Marie Curie ise +127 ile en yüksek frekanslı öğrencidir. Frekans yükseldikçe hissedilen duygular da azalmaktadır. Birbirine zıt iki kutup olan Zak ve Marie bir araya geldiklerinde ise yan yana 1 dakikadan fazla duramamaktadır. Hayatı deneyler üzerine kurulu olan Marie’ye aşık olan Zak, onu normal bir insana dönüştürebilmek için çalışmaya başlar. Bu çalışmalarında ise yanında her zaman Theodor Adorno yani Theo vardır. 
Kabaca bu şekilde özetleyebilirim sanırım filmi. Her yanından zeka fışkıran ve yapılan ufak diyaloglarla tarihe göndermeler yapan değişik ve güzel bir film olmuş bence. Filmde karakterlerin isimleri evrende çığır açan bilim adamlarının isimlerinden alınmış. Ana karakterlerin yanı sıra diğer karakterlerde aynı şekilde isimlendirilmiş, Thomas Edison, Nicola Tesla gibi. 
Daha önce hiç benzerine rastlamadığım bir konu olmasının yanında bu konuyu hem kendi ekseninden kaymadan hemde sıkmadan anlatmayı başarabildikleri için film büyüledi beni. Oyuncuları daha önce hiç izlememiş olmama rağmen hepsine bayıldım. Süresi 105 dakika ancak bir saniye bile sıkılmadım ve bittiğinde gerçekten hayran kaldım.
Şu kısmı söylemem gerekir ki herkesin zevkine uygun bir film değil. Ancak değişik bir film arayanlara mükemmel bir seçenek bence. Puanım 8,0.   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder