13 Temmuz 2015 Pazartesi

Big Hero 6

Big Hero 6 ( IMDB : 7,9 )
Animasyon çağı o kadar gelişti ki artık, önceden sadece çocuk filmi deyip geçebileceğimiz filmler artık büyüklerinde hayranlıkla izlediği filmlere hatta serilere dönüştü. Gerçek hayatta yapılamayacak olayları animasyona taşımak daha kolay olduğundan daha da tercih edilir oldu. Yapılacakların sınırı yok. Teknoloji geliştikçe yapılan animasyon filmleri o kadar gerçekçi bir hale dönüşmeye başladı ki izlememek elde değil. Kusura bakmayın, uzun zamandır animasyon izlemeyen bir insan olarak bu gelişim beni hayli şaşırttı. Bu kadar şaşırmama sebep olan film, Big Hero 6. 

Hiro Hamada yaşı küçük ama aklı büyük gençlerden. Liseyi yaşıtlarından önce bitirmiş. Var olan zekasının üniversitelerde harcanacağını düşündüğünden üniversiteye gitmek istemiyor. Harcanmasını istemeyen abisi ise kendisinin de dahil olduğu teknoloji okulu tarzında olan yere götürüyor onu. Orada gördüklerine hayran kalan Hiro’da o okula girmek için bir icat geliştiriyor. Bu icat ise hiç istemediği sonuçlar meydana getiriyor. Bu olaylar gerçekleşirken ise Hiro’nun en büyük destekçileri abisinin tasarladığı Baymax ve yine abisinin okuldan en yakın arkadaşları Gogo, Wasabi, Honey ve Fred oluyor.
Filmle ilgili daha doğrusu animasyonların bu kadar gelişmesiyle ilgili hayran kaldığım nokta şu; bu filmde gösterilen sahneler, yaratılan şehirler o kadar yaşanılası ve gerçekçi duruyordu ki, sanki çok gelişmiş gerçek bir dünya şehrinde çekilmiş gibi. Bu yönüne hayran kaldım resmen. Distopya filmlerinden daha gerçekçi, tamamen bilgisayar ortamında yapılmasına rağmen. Beğenmediğim yönü hiç mi yok? Elbette var. Animasyonlar genelde çocuk filmi olarak yapılır. Hedef kitle onlardır. Yetişkinlerinde ilgisini çekerse oh ne ala, film alır başını gider. Çocuklar için film yaparken işin içine neden ölümü kattıklarına, daha filmin başında bu derece yoğun duygular yaşattıklarına anlam veremedim. Sadece kahraman hikayesi olsaydı da bu film izlenirdi, benim açımdan. O yönüyle bana eksik daha doğrusu olmamış geldi. 
Animasyonlara benim gibi ön yargılıysanız size söylüyorum “Animasyonlar sadece çocuklar içindir” devri kapanmış. Artık “Her yaş için animasyon” devri başlamış. Sanırım bu filmden sonra izleyeceğim ilk animasyon çok beğenilen Frozen olacak. Puanım 7,0.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder