25 Şubat 2016 Perşembe

Room

Room ( IMDB : 8,3 )
Bu kadar durgun bir film olmasına rağmen soluksuz izlediğim, her verilen tepkiye karşı gözlerimin dolduğu, küçücük bir alanda geçmesine rağmen küçük oyuncu Jacob sayesinde o odayı büyütebildiğim ve  Brie Larson’un performansına hayran kaldığım, 118 dakikalık, Oscar’a layık, mükemmel bir film, Room.   

Jack ve annesi,  her şeyin aynı yerde olduğu küçücük bir odaya hapsedilmiştir. Jack dünyaya geldiğinden beri bu odanın içinde yaşamaktadır ve gerçek dünyadan henüz haberi yoktur. Bildiği, tanıdığı tek dünya oda, konuştuğu tek insan annesi ve televizyon en iyi arkadaşıdır. Artık 5 yaşına giren Jack’in büyümesiyle bir kaçış planı yapan annesini ise zorlu bir süreç beklemektedir.
Bu senenin oscar adayı en iyi filmlerinden izlemediğim sadece The Revenant ve Spotlight kaldı. Onları dışarıda tutarak söylüyorum bunu, bu film kesinlikle diğerlerinin içinde en iyi film ödülünü en çok hak eden film. Kendi açımdan kıyaslamayı şöyle yapıyorum; diğer filmleri izlerken saate baktığım, ne kadar kaldı yada nerelerde film diye içimden geçirdiğim oldu ancak bu filmde hiç öyle bir duygu yaşamadım. Annenin yaşadığı sıkıntıyı içimde hissettim, Jack’in kendi dünyasındaki mutluluğu gördüm, sahnelerdeki gerilimleri yaşadım resmen. Bir film bize bundan daha fazla ne sağlayabilir ki.
Brie Larson ve Jacob Tremblay. İkisini de birbirinden ayırt edemiyorum. Mükemmel oyunculuklar sergilemişler ki bu film bu kadar etkileyici olmuş. Filmden çıkarılacak dersler elbette var, verdiği mesajlar. Ama onlarda size kalsın. Ve son olarak ben olsam bu filmi fragmanını izlemeden seyrederdim, heyecanı kaçmasın. Mutlaka izleyin. Puanım, 8,0.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder