13 Şubat 2016 Cumartesi

Emma

Emma ( IMDB : 6,8 )
Jane Austen denince ilk akla gelen elbette Gurur ve Ön yargı oluyor. Belki kitabı değil ama filmini çoğu film sever biliyor ve beğeniyor. Benimse kitaplarından uyarlanan filmleri değilde kendi hayat hikayesinin anlatıldığı Becoming Jane filmi en çok hoşuma gidiyor. Yazar Austen, yazdığı kitaplar içerisinde en çok bunu sevdiğini söylemiş, Gurur ve Ön yargı’dan sonra ilk ekrana uyarlanan eseri de bu olmuş, bahsedeceğim film ise 1996 yapımı olan, Emma.  

19. yüzyıl’da İngiltere’de geçen filmde Emma güzel, zeki ve yetenekli bir kızdır. Varlıklı bir aileden gelen Emma, mürebbiyesi olan ve evlenen Bayan Weston’ın bu evliliğinde kendisinin de ön ayak olmasının etkili olduğunu düşünür ve bu çöpçatanlık yeteneğini Bayan Weston gittikten sonra yanına gelen Harriet için de kullanama çalışır. 
Her zaman kitabı olan filmler için özellikle beğendiğimde keşke kitabını da okusaydım derim. Bunda da aynı şeyi yaşamamak için önce kitabı okumaya karar verdim. Okuduğum ilk Jane Austen kitabı olan Emma, açık konuşmak gerekirse beklentilerimin çok altında kaldı. Bütün kitapları için genelleme yapmak istemiyorum ancak elim bir daha yazarın kitaplarını okumaya gider mi bilemiyorum. Film içinse, kesinlikle kitabını okumadan da izleyebileceğiniz güzel, romantik bir film. Kitapta yer alan uzun ve gereksiz gelen konuşmaların filmde olmaması belki de en güzel yanlarından.
Eserlerinden uyarlanan filmlerin içinde benim için hala ilk sırada Gurur ve Ön yargı var. Onu geçebilen olacak mı merak ediyorum. Puanım, 6,0. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder