17 Aralık 2015 Perşembe

Inside Out

Inside Out ( IMDB : 8,4 )
Pek animasyon sevmeyen bendeniz bunca beğeninin bir sebebi vardır diye düşünüp bu animasyona bir şans verip filmi izledim. Yapılan yorumlara ve beğenilere göre bu sene kategorisinde birçok ödülü silip süpürecek gibi görünen Pixar yapımı bir animasyon macera filmi olan, çocuklara yönelik çok güzel bir film olduğunu düşündüğüm, Inside Out.  

Riley doğduğundan itibaren onun hayatını etkileyen kararlara yön veren 5 duygunun hikayesi aslında bu film; Neşe, Üzüntü, Korku, Nefret, Öfke. Her şey duygular ve dolayısıyla Riley açısında da normal giderken Riley’nin babasının işi sebebiyle ailenin San Francisco’ya taşınmasıyla dengeler biraz karışır. Bir nevi duygu karmaşası içine giren Riley’e yardımcı olmaya çalışan bu 5 duygudan Üzüntü sebebiyle meydana gelen bir karışıklık, tüm ailenin ve en önemlisi Riley’nin yeni çevreye uyumunu biraz zora sokar.
Kurgu ve senaryo açısından çok güzel bir film olduğunu söylemek zorundayım. Özellikle animasyonda senaristlerin kafasını gerçekten çok kıskanıyorum. Beynimizin içini bu şekilde tasvir etmek gerçekten herkesin aklına gelebilecek bir şey değil. Yaratıcı zeka bu oluyor sanırım. 11 yaşındaki bir kızın düşüncelerinden ziyade yetişkin bir insanı da yönlendiren aslında bu 5 duygudur. Ve ortaya çıkan hikayede herkese uygun bir durum oluyor bu şekilde. 
Seslendirme, efektler, senaryo her şey şahane ancak benim animasyona karşı olan bakışımı değiştirebilecek bir film değildi ne yazık ki. Bende Up! ile başlayan arkasından Big Hero 6 ile devam eden animasyona ısınma çalışmaları bu film ile bir adım geriledi maalesef. Sorunun bende olduğunu bildiğimden filmle ilgili yapılan yorumlara karşı diyecek bir şey bulamıyorum. Zaten bende tamamen beğenmedim diyemem, sadece herkes kadar etkilenemedim diyelim. Puanım, 7,0.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder