15 Aralık 2015 Salı

Chappie

Chappie ( IMDB : 6,9 )
Bende garip benzerlikler çağrıştıran, son zamanların popüler konusu olan yapay zekayı işleyen, yönetmen Neill Blomkamp’ın yine kendi başarılı filmi District 9 ile fazlaca karşılaştırılan, kimilerine göre iyi kimilerine göre kötü bir filmde sıra, Chappie.  

Bir bilim kurgu filmi olan Chappie’de, artan suçları önlemek amacıyla ortaya çıkmış olan polis robotlar suçluların korkulu rüyası olmuştur. Suç çeteleri hariç herkes robotlardan gayet memnundur. Robotların yaratıcısı Deon ruhsuz olarak yarattığı bu robotları biraz daha geliştirmiş ve tıpkı insan gibi düşünebilen ve hissedebilen bir robot programı yapmayı başarmıştır. Karşı çıkılması sonucu gizlice bu insansı robotu yani Chappie’yi hayata geçiren Deon’un aslında önünde büyük bir engel vardır. Oda kendi robotlarının polis robotlardan daha kuvvetli ve işe yarar olduğunu düşünen Vincent’tır.

Ruhu kodlamak mümkün mü? Yönetmen Neill Blomkamp filmde bir nevi ölümsüzlüğün şifresini buluyor diyebiliriz. Yaratılan robotlar sayesinde insan gücünün artık anlamsız kalması ama bir yandan da onların insan gibi hissetmesi, bir bebek gibi yavaş yavaş her şeyi öğrenerek büyümesi bildiğimiz diğer robot filmlerinden biraz ayrılmasını sağlıyor bu filmin. Henüz izlemediğim ve oldukça beğenilen District 9′a göre kötü olduğu söyleniyor filmin. Bu konuda yorum yapamam ancak ben District 9′ı izlememiş biri olarak da filmin çokta iyi olmadığını söyleyebilirim. İnandırıcılıktan çok uzak. İnsana fazla muhtaç bir robot figürü sanırım çoğu kişiye bu şekilde düşündürtür. Bu tarz bir film izledim mi hiç hatırlamıyorum ancak bana Chappie nedense Big Hero 6′te aslında yine aynı mantıkla yaratılmış olan Baymax’i anımsattı. Üzülen, hislenen, korkan, seven, sahiplenen yapısı var bu iki karakterinde ve ikisi de insan ürünü. Ve ben Big Hero 6′i daha çok sevmiştim.
Galiba gerçeklikten fazla uzak olan filmler beni içine alamıyor pek, içine alması için fazla iyi olması gerekiyor. Bu film ise maalesef bunu başaramadı. Umarım bende herkeste olduğu gibi District 9′ı daha çok beğenirim. Devamı olacakmış gibi bitse de film, yönetmenin eğer böyle bir düşüncesi varsa sonradan vazgeçebileceğini düşünüyorum. Puanım, 6,0.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder