18 Haziran 2016 Cumartesi

Alice in Wonderland

Alice in Wonderland ( IMDB: 6,5 )
Fantastik filmlere olan ön yargım hala devam etmekte, özellikle bu filmler çocuklara yönelik yapıldıysa. Nedense her filmi izlemeye elim gitmiyor, kötü çıkacak, beni çileden çıkartacak diye korkuyorum. Ancak bu filmi izlemekten alamadım kendimi. Belki yeni çıkan devam filmi Alice Through the Looking Glass’ın bunda etkisi olabilir. Herkesin, izlemese bile bir şekilde adını bildiği bir macera filmi var sırada, Alice in Wonderland.   

Lewis Carroll’ın Alice’ini Linda Woolverton'ın dilinden dinlediğimiz ‘10 yapımı bir film. Alice varlıklı ailelere takdim edileceği bir davet sırasında beyaz tavşanın peşine düşüyor ve kendini Harikalar Diyarı’nda buluyor. Orada onu karşılayanlar sayesinde Hatter ile tanışıyor ve eksik parçalar onun sayesinde tamamlanıyor.
Hikayeyi bilmeyenler için yepyeni bir tecrübe. Ancak bilip de karşılaştırma yapmak üzere izleyenler için hayal kırıklığı olmuş bir film. Var olan mucizeleri görememek, vadedilen harikaları alamamak izleyiciyi Tim Burton’a küstürmüş. Metne uygunluğun azalması, deli saçmalarının yansıtılamaması beklentileri boşa çıkarmış. Ancak tüm bunlar Alice’in tecrübeli izleyicilerinin yaşadıkları. Benim gibi daha önce Alice ile tanışmayanlar için bu film bence karşılanmayan tüm bu vaatleri bir bir gerçekleştirmiş. Tek eksik belki de Alice’in yeterince sevimli olamayışı olmuş, sevgili Mia Wasikowska biraz donuk kalmış, hepsi bu.
Fantastik filmlerin ayrılmayan üçlüsü Tim Burton, Helena Bonham Carter ve Johnny Depp filmin harikalarından. Beyaz Kraliçe Anne Hathaway’de o harikalardan biri. Benim için bu filmde en büyük sürpriz lise yıllarımda çılgınlar gibi dinlediğim ve şarkısını bildiğim halde filmle alakasını bilmediğim Avril Lavigne oldu. Alice şarkısını bu film için yaptığını filmin sonunda öğrenmiş oldum. Bu da benim ayıbım olsun.
Benim gibi animasyonlara, yada çocuk filmlerine diyelim, tepkili olan birine bile beğendirmeyi başarabildiler ve devam filmini merak ettirebildilerse, bu filmde iş vardır. Zaten bu tarz filmleri sevenler ise bayılacaklardır. Puanım, 7,0.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder