19 Kasım 2015 Perşembe

Cinderella Man

Cinderella Man ( IMDB : 8,0 )
“İzlemeye dayanamadığım boks çevresinde dönen bir filmden bu kadar etkileneceğimi, gözlerimin dolacağını tahmin etmezdim. Bu kadar içim acıyarak, bir an önce bitsin de rahatlayayım diye düşünerek seyrettiğim bir film olmamıştı sanırım uzun zamandır. Niye bu zamana kadar bekletmişim bu filmi bilmiyorum. Hala izlemeyenler varsa kesinlikle izlemeli. Not: Filmin sonunda çalan müzik de mutlaka dinlenmeli.”  diye yazmışım Temmuz ‘14 de. Benim en iyiler listemde her zaman yer bulacak muhteşem bir film, Cinderella Man.  


1930′lu yıllarda Amerika’da geçen film Jim Braddock’un biyografisini anlatıyor. Dönemim ekonomik zorluklarından herkes gibi etkilenen Jim, eşi Mae ve çocukları Rosy, Howard, Jay’i geçindirmek zorundadır. Yaşadıkları zorluklardan dolayı aşık olduğu boksu bırakmak zorunda kalır ancak içinde aslında hiçbir zaman boksa olan aşkı bitmez. Hiç aklına gelmeyecek işlerin peşinden koşmak zorunda kalsa da, eşi her ne kadar artık boksu bırakması gerektiğini söylese de yolları çok geçmeden mutlaka kesişecektir.   
Çok güzel bir dram filmi olmasının yanında benim için müthiş bir gerilim filmiydi aslında Cinderella Man. Dediğim gibi, bir an önce bitsin diyerek izledim filmi ama bitmesini isterken aynı zamanda bitmesin istiyordum. Çünkü gerçekten etkileyici ve sürükleyici bir film. Ayrıca benim için filmin en etkileyici yanlarından biri de Jim Braddock’un eşi Mae’nin ne kadar mükemmel ve sabırlı birisi olduğu. Erkeğin arkasında duran, onu destekleyen aynı zamanda yanlışlarını gösteren, onu ve aileyi toparlayan, aslında bütün sıkıntıyı omuzlarına alan bir kadın. Filmin en etkileyici karakterlerinden biriydi.
Baş roldeki iki oyuncu da, Russell Crowe ve  Renée Zellweger, muhteşem bir performans sergilemiş filmde. Yer yer gözyaşlarınızı tutamayacağınız, yer yer sanki o yumrukları kendiniz yiyormuş gibi hissedeceğiniz etkileyici bir film. Puanım, 8,0.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder