5 Aralık 2017 Salı

Aile Arasında

Aile Arasında ( IMDB : 8,3)
Bu günleri de gördük çok şükür! Öve öve bitiremeyeceğim bir Türk filmini yazmanın mutluluğunu yaşıyorum şu an. Güzel filmlerimiz var elbet ama her şeyiyle beğendiğimiz, aşık olabileceğimiz filmler Türk sinemasında pek karşımıza çıkmıyor. Ama Gülse Birsel yine farkını ortaya koymuş ve kalemini konuşturmuş. Ülkemizde küfürsüz komedide yapılabileceğini gösteren, ince ince göndermeler içeren, sıcacık bir film, Aile Arasında.    

Sürekli her şeyin en kötüsünü düşünen bir adam Fikret ve hayatını tek bir adama adamış müzikhol vokalisti Solmaz. İkisinin ortak noktası ise aynı gün 21 yıllık ilişkilerinin bitmesi. Hayat, bir şekilde bu mükemmel ikiliyi bir araya getirir ve Solmaz'ın kızı Zeynep’in mutluluğu için hayatlarının rolünü oynamalarına sebep olur. Kız isteme ve nikah olarak aile arasında planlanan düğün, erkek tarafının isteğiyle büyüdükçe büyür ve işler çığırından çıkar.
Çok uzun zamandır bir filmde bu kadar güldüğümü hatırlamıyorum. Oldukça uzun bir film, 125 dakika gibi bir süresi var. Ancak bir dakika bile temposu düşmüyor, formundan bir şey kaybetmiyor ve bir an olsun sıkılıp saate bakmanıza fırsat vermiyor. Özellikle ilk yarısında gülmekten çenem ağrıdı desem abartmış olmam. Zaten izlediğimden beri sürekli her karşılaştığım insana ‘mutlaka gidin’ diye söyleyip duruyorum.
En bi’ sevdiğim Demet Evgar. Nasıl harikaydın bu filmde. Ve nasıl müthiş bir uyum yakalanmış Engin Günaydın’la. Kadronun tamamı harika. Var olan küfürler dozunda. Hep bildiğimiz klasik Türk komedilerinde olduğu gibi baştan aşağıya küfürle güldürmeye çalışmak yok. Ve yerli yerinde, ince ince göndermeler. 
Son zamanlarda komedi dalında böyle güzel bir yerli film izlediğimi hatırlamıyorum ve teşekkür ediyorum Gülse Birsel. Herkese söylediğim gibi sizlere de söylüyorum, Mutlaka gidin! Puanım, 8,0.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder