31 Ekim 2017 Salı

Ayla: The Daughter of War

Ayla: The Daughter of War ( IMDB : 9,4 )
90. Oscar Ödüllerinde ülkemizi temsil edecek duygu yüklü, gerçek bir hikayeden uyarlanmış, kaliteli oyuncu kadrosuna sahip, Türk sineması için umut vadeden, içimizi ısıtan bir film, Ayla.   

Bir savaş hikayesi olan Ayla; Türkiye’den Kore’ye savaş için gönderilen askerlerden biri olan Süleyman Astsubay’ın 5 yaşındaki Ayla’yı çok kötü bir şekilde bulmasıyla başlıyor. Astsubay kızı yanına alıyor ve kısa sürede baba-kız gibi oluyorlar. Ancak birlik kuralları ve savaş hali bu ikiliyi hiç istemedikleri bir yola sokuyor.
Müthiş oyuncu kadrosu var filmin. Yan roller dahil, insan her gördüğüne şaşırıyor ve bu da mı varmış filmde diyor. Hikayenin gerçek olması zaten iyi bir film olacağının göstergesidir çoğu zaman ancak işlenebilirse tabii. Bu filmin sahneleri o kadar gerçekçi ve baba-kız ilişkisini oyuncular öyle içten oynamış ki inanmamak, filmin duygusuna kapılmamak mümkün değil. Özellikle İsmail Hacıoğlu ve Ali Atay performansından bahsetmeden geçemeyeceğim. İkisi de muhteşem oyunculuk sergilemişler. İkisi adeta alıp götürmüş filmi.  
Herkes filme gitmeden önce fazlasıyla ağlayacağını düşünüp hazırlıklı gitmiştir, tahmin ediyorum. Bende öyle gittim ve belkide Babam ve Oğlum’dan sonra sinemada en çok ağladığım film oldu Ayla. Çetin Tekindor etkisi mi bu bilmiyorum ama hikaye öyle dokunaklı ki duygulanmamak elde değil. Müziklerinde bu sahnelerle mükemmel uyumunu düşünürsek kaçınılmaz son, ağlamak.
Akademi ödüllerinde şansımız ne olur bilemiyorum. Açıkçası pek ihtimalde vermiyorum kazanırız diye ama kesinlikle izlemenizi tavsiye ediyorum. Zira Türk sinemasında bu tarz kaliteli filmleri bulmak oldukça zor. Puanım, 7,0.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder