21 Mayıs 2016 Cumartesi

A Beautiful Mind

A Beautiful Mind ( IMDB : 8,2 )
2015′te aramızdan ayrılan ünlü matematik dehası John Nash’in hayatını anlatan bir film. Belki bir biyografi filmi olduğundan, belki oyuncularından, belki de bana anlattığı hayattan çok etkilendim, bilemiyorum. Ama sadece bu filmi herkesin izlemesi gerektiğini düşünüyorum, Akıl Oyunları, A Beautiful Mind.   

Bir dahi, John Nash. Princeton Üniversitesi’nde öğrenim görmeye başladığında bazen zekasıyla bazense değişik tavırlarıyla insanları hep şaşırtan biri olmuştur ve çevresiyle uyum sorunları yaşamaktadır. John von Neumann'ın icadı olan oyun teorisindeki sorunları çözüp kullanılır hale getirir. Eşi Alicia Larde ile de profesörlük yaptığı üniversitede tanışır. Ancak 30 yaşından sonra kendi kafasında yarattığı hayali arkadaşlarla savaşmaya başlar.
Bu film için “iyi ki”lerimin en önemlisi biyografisi çekilen John Nash’in filmin yapımı esnasında hayatta oluşu. Kaybettikten sonra değerini anlamaktansa bu şekilde daha anlamlı bence. 
Böylesine çok beğendiğim filmlerde nedense yazacak pekte fazla bir şey bulamıyorum. İzleyin öyle anlayın istiyorum benim düşüncelerimi. Biyografi sevenlerin çoktan izlemiş olduğunu düşündüğüm bu filmi izlememiş olanlar varsa mutlaka ve mutlaka izlemeli. 2001 yapımı film kesinlikle muhteşem. Puanım, 8,0.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder