16 Mayıs 2020 Cumartesi

The Last Word

The Last Word ( IMDB : 6,6 )



Uzun zamandır arşivimdeki filmleri eritmeye çalışıyorum. Çoğu filmi arşivleyip, bir kenara atmış, ne olduklarını bile unutmuşum. Bu filmde onlardan biri. Tamamen tesadüfi açtığım ve hakkında hiçbir fikrimin olmadığı bir film ancak bu kadar etkileyebilirdi beni, The Last Word, Son Söz.





Harriet, zamanında kendi kurduğu ve mükemmel başarılar yakalayan şirketinden kadın olduğundan dolayı göze batan başarısı ve dobralığı yüzünden kovulmuştur. Karakter olarak da zor bir kadın olan, eşinden ayrılmış, kızıyla senelerdir görüşmemiş olan Harriet yaşlanmış olmanın etkisiyle de bunalımın eşiğindedir. Gazeteleri karıştırırken gördüğü ölüm ilanları, her şeyi kontrol etmeye bayılan Harriet'in aklına kendi ölüm ilanını yazdırma fikrini getirir. İlan yazarı Anne'i zor da olsa bunu yapmak için ikna eden Harriet, hayatının dönüm noktalarından birini genç yazar ile birlikte yaşar.



Çok zor bir karakter olan Harriet, yaşlı olduğundan mı bilmiyorum, karakterin tüm o iticiliğine rağmen benim sempatimi kazandı. Kendi döneminde, kadınların çalışma hayatında yaşadığı onca zorluğa rağmen bir çok şey başarmış olması belki de etkiledi beni. Ve tüm o başarılarına rağmen yalnız oluşu içimi acıttı. Yazar Anne ile yaşadıkları, bu yola çıktıktan sonra birbirlerine kattıkları gerçekten beni derinden etkiledi. Beklentisiz açtığım bir film beni ancak bu derece etkileyebilirdi. Abartısız başucu filmlerimden biri olduğunu söyleyebilir. Ne kadar etkilediği cümlelerimden belli sanırım.. 

IMDB puanı neden bu kadar düşük anlam veremedim, filmin içinde ders niteliğinde o kadar güzel diyaloglar var ki, aynı zamanda yine hiç beklenmedik bir şekilde müzik ziyafeti yaşatıyor film size. Kaçırmamanızı şiddetle öneriyorum. Puanım, 8,0.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder